יום שישי, 9 באפריל 2010

צבעים – השפעתם בחיי היומיום (המשך וסוף)

הילות – צבעי ההילות

לכל דבר – חי או דומם - בטבע יש הילה. האנרגיה שאנו מקרינים נקראת בפי הכלל הילה אנושית. ההילה הזאת משתנה בכל רגע בחיינו. ההילה בנויה מ- 7 רבדים, ומאופיינת על ידי 7 קבוצות צבעים (כחולים, חומים, ירוקים, אפורים, פסטלים, סגולים, אדומים, בהירים/צהובים).

כל קבוצה מאפיינת פן שונה שלנו, והצבע מאפיין את המצב בו נמצא האדם בזמן נתון.

הגוף שלנו מוקף גם מ- 7 הרבדים של ההילה מתייחסים לאפיונים הבאים הם :

· מצביע על המצב הפיזי והבריאות של הגוף הפיזי (כ- "2)
· מצביע על המצב האמוציונלי והכבוד העצמי ("2-4)
· מצביע על החשיבה הרציונלית והתהליכים המחשבתיים ("4-8)
· מצביע על יחסי הגומלין בין העולם הפיזי והעולם הרוחני ("8-12)
· מצביע על הרצון האלוהי ("12-24)
· מצביע על האהבה האלוהית ("24-36)
· מצביע על החשיבה האלוהית ("36-48)

כולנו כבר חווינו בחיינו את התחושה "המוזרה" שכאשר אדם מסוים נכנס לחדר האווירה משתנה.... ישנן אנרגיות שונות.... (טובות, מתוחות, וכו'). זהו הביטוי של התדר של השדה האלקטרו-מגנטי סביב האדם המסוים ויחסי הגומלים שלו עם שאר השדות האלקטרו-מגנטיים.


השוואה בין "עץ החיים" ועולם הצ'קרות

להלן דגם "עץ חיים" המראה את הרבדים השונים שלו מתורגמים לצבעים (הצבעים מתאימים לצבעים המיוחסים לצ'קרות השונות) :

עץ החיים מורכב משלושה עמודים :

העמוד השמאלי נקרא – עמוד הגבורה או "עמוד שחור" . הוא המייצג את הצד הפסיבי, הנקבי של האדם. הוא כולל 3 ספירות (מלמעלה למטה) – בינה, גבורה, הוד. PINGALA – מהווה הצורה בה אנו פועלים

העמוד הימני נקרא – עמוד החסד או "עמוד הכסף". הוא המייצג את הצד האקטיבי, הזכרי של האדם. הוא כולל 3 ספירות (מלמעלה למטה) – חוכמה, חסד, נצח. IDA - - מהווה הצורה בה אנו משתמשים בכוח שלנו

העמוד המרכזי נקרא – עמוד האיזון או "עמוד המודעות". הוא מייצג את האיזון בין הצד הנקבי והצד הזכרי. הוא כולל 4 ספירות (מלמעלה למטה) – כתר, תפארת, יסוד, מלכות. SHUSHUMNA.

האנרגיה של IDA ו- PINGALA זורמת כנחש הנכרך סביב ל- SHUSHUMNA (סצך של הרפואה...), ותוך הזרמת האנרגיה, נוגעים בכל פעם בצ'קרה.

הקבלה מכירה ב- 4 עולמות המאגדים בתוכם עשר הספירות.

כל עולם משוייך לאלמנט ונשווה גם למיקומו במבנה בית המקדש (של שלמה המלך) :


אצילות - (במבנה בית המקדש מושב החסד) - מהותו עולם הנביעה (כארכיטיפ) ובמודעות היא המודעות "האלואית". האלמנט הוא : א ש. הספירות הן 1. כתר, 2. חוכמה, 3. בינה (הקבלה של צ'קרת הכתר, צ'קרת העין השלישית)

בריאה - (במבנה בית המקדש קודש הקודשים) - מהותו עולם היצירה/הבריאה, ובמודעות היא המודעות ארכי-מלאכית. האלמנט הוא : מ י ם. הספירות הן 4. חסד, 5. גבורה, 6. תפראת (הקבלה לצ'קרת הלב וצ'קרת מקלעת השמש).

יצירה - (במבנה בית המקדש המקום הקדוש) - מהותו עולם ההתהוות, ובמודעות היא המודעות המלאכית. האלמנט הוא : א ו ו י ר. הספירות הן 7. נצח, 8. הוד, 9. יסוד (הקבלה לצ'קרת המין)

עשייה - (במבנה בית המקדש החצר החיצונית) - מהותו עולם החומר/הפעילות, ובמודעות מודעות יסודית. האלמנט הוא : א ד מ ה. הספירה היחוידה היא 10. מלכות (הקבלה לצ'קרת הבסיס/השורש)

אם נתייחס עוד שניה לצורות הגיאומטריות, נראה שאפשר לחלק את עץ החיים לשלושה משולשים. למה משולש ? כי זו הצורה הגיאומטרית הראשונה ויציבה ביותר, לכן הקבצות משולשי אנרגיה גם יציבים ביותר ומשרים כוח רב.

המשולש הקבלי הבסיסי הוא המשולש הנשגב או "משולש הכתר, החוכמה והבינה". כל תחום/עולם אחר יכול להשתקף במשולש הראשון.

המשולש הראשון הוא המשולש הנשגב או משולש האלוהי. על "עץ" המכיל את 4 העולמות, זהו העולם הארכיטיפי (אב-טיפוס). הוא גם נקרא המשולש האינטילקטואלי, ביטוי המתאים יותר ל"עץ פסיכולוגי", הרי הוא המיקרוקוסמוס ב"יצירה".

איך המשולשים האחרים משתקפים במשולש הראשון :
המשולש השני (או המשולש האמצעי) מכיל את חסד, גבורה, תפארת. הוא נקרא "המשולש הרוחני". הוא מיצג את המיקרוקוסמוס של האנושות, המשולש של האינדיווידואליות. כאשר המיקרוסמוס שקול ב"יצירה", זהו המשולש של המוסר או האתיקה.


המשולש השלישי והנמוך מכיל נצח, הוד, יסוד. זהו המשולש האסטרלי. הוא מייצג את מיקרוסמוס של האדם, זהו משולש האישיות. כאשר המקרוסמוס שקול ב"יצירה" זהו המשולש החמרי.

מה מייצגות הצ'קרות ?

צ'קרה הראשונה הבסיס/השורש (צ'קרת האומץ – צבע אדום – צבע משלים: כחול). מקומה בבסיס עמוד השדרה. אחראית על בריאות הגוף הפיזי, הכליות, ומערכת הדם. **נושאים עיקריים: החיבור שלנו אל החיים ואל האדמה, ריאות, קיום, הישרדות, חיבור אל השבט האנושי ואל השורשים האישיים שלנו, שמירה על בריאות כדור הארץ.

צ'קרה שנייה – צ'קרת והרגש (צבע כתום – צבע משלים : אינדיגו).
צבע "ההזדמנות". מקומה בנקודת האמצע בין הטבור לבסיס עמוד השדרה. אחראית על מערכת המין והרבייה. **נושאים עיקריים: מין, רגש, ילד פנימי, היצר, יצירתיות, ומערכות יחסים.

צ'קרת הטבור: צ'קרה משנית – צבע: דבש, זהב.
מקומה בטבור. אחראית להזנת הגוף וכל המערכת האנרגטית באנרגיה חיונית. **נושאים עיקריים: הזנה, קבלה, והגשמה עצמית. התמרת אנרגיה לחומר.

צ'קרה שלישית – צ'קרת מקלעת השמש (צבע צהוב , צבע משלים : סגול)
הרצון והעוצמה. צבע ה"אינטלקט". מקומה במקלעת השמש. אחראית על מערכת העיכול. **נושאים עיקריים: עוצמה, אגו, רצון פנימי, כוח, ויתור, נוכחות עצמית. מכילה רגשות עזים כגון: כעס, זעם, ייאוש, שמחה…

צ'קרה רביעית – צ'קרת הלב - צבע ירוק/ורוד, צבע משלים : מגנטה . צבע "האיזון". מקומה במרכז החזה, מעט מעל ללב הפיזי. אחראית על מערכת החיסון והלב. נמצאת במרכז המערכת האנרגטית שלנו. כשהיא בריאה ומאוזנת – ניתן לרפא ולאזן דרכה את שאר המערכת האנרגטית שלנו. **נושאים עיקריים: התמסרות לאהבה, אהבה לכל סוגיה.

צ'קרה חמישית – צ'קרת הגרון (צבע כחול - צבע משלים : אדום)
צבע "האימון". מקומה במרכז הגרון, באזור בלוטת התריס. אחראית על הגרון, בלוטת התריס, בלוטת המגן ומערכת הדיבור והשמיעה. **נושאים עיקריים: ביטוי עצמי, צליל, הקשבה, מערכת האמונות שלנו. כשהיא מאוזנת – מבטאת דרכה את הרצון האלוהי.

צ'קרה שישית – צ'קרת העין השלישית – צבע סגול (אינדיגו) – צבע משלים : כתום. צבע "תחושה/תפיסה". מקומה במצח, בין הגבות. אחראית על הראיה, מערכת העצבים והמערכת האנדוקרינית. **נושאים עיקריים: התפיסה שלנו את המציאות, חישה על-חושית (אינטואיציה), מחשבות ודפוסי אמונה.

צ'קרה שביעית – צ'קרת הכתר - צבע לבן, כסף, זהב. צבע משלים : צהוב
צבע "שלום/שלווה" : לבן, כסף, זהב. מקומה מעט מעל קודקוד הראש. אחראית על המוח, בלוטות המוח ועל כל הגוף. **נושאים עיקריים: תפיסת המציאות שמעבר. חבור אל היקום, האלוהות, ואל העצמי הגבוה. חיבור להדרכה גבוהה.






















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה